اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

شرکت 557 فارغ‌التحصیل دانشگاهی لرستانی در طرح کارورزی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در 6 ماهه نخست امسال 557 فارغ‌التحصیل دانشگاهی در این استان در طرح کارورزی ثبت‌نام و شرکت کرده‌اند.

شرکت 557 فارغ‌التحصیل دانشگاهی لرستانی در طرح کارورزی

علی آشتاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با اشاره به اینکه ظرف 6 ماه اول سال جاری 557 نفر از ظرفیت طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استفاده کرده‌اند، اظهارکرد: همچنین 127 نفر نیز در حال عقد قرارداد با بنگاه‌های اقتصادی استان داریم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در استان و کشور با آن مواجه هستیم ضعف مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، در واقع ارتباط درستی بین آموخته‌های علمی و تئوری وجود ندارد و این ضعف ارتباط بین دانشگاه و صنعت را می‌رساند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: دولت برای پوشش این ضعف اجرای طرح کارورزی را با هدف پیوند فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با محیط کار و تبدیل آنها به کارآفرین ظرف سه سال گذشته در دستور کار خود قرارداد.

آشتاب با بیان اینکه با اصلاح طرح طول دوره کارورزی به 24 ماه افزایش پیدا کرد، افزود: دولت هزینه سه ماه اول آموزشی که رقمی معادل 500 هزارتومان است همچنین حق بیمه مسوولیت مدنی کارورزان را پرداخت می‌کند.

وی تاکیدکرد: یعنی آموزش این افراد هزینه‌ای را به کارفرما و بنگاه اقتصادی تحمیل نمی‌کند، و اگر در طول دوره مقدماتی فارغ‌التحصیل جذب بنگاه اقتصادی شود دولت به مدت 21 ماه حق بیمه سهم کارفرما 20 درصدش را پرداخت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید ترویج شود، اظهار کرد: زیرا این طرح هم به کاهش قیمت تمام شده محصول کمک می‌کند ،هم اینکه فرصتی برای فارغ‌التحصیلان در راستای مهارت آموزی، آشنایی با محیط کار، تکنولوژی و ابزارکاربه وجود می‌آورد.

آشتاب به طرح پرداخت یارانه دستمزد به افراد بیکار نیز اشاره و گفت: اگر بنگاه‌های اقتصادی استان با حفظ اشتغال موجود اقدام به جذب نیرو با مدرک دیپلم تا دکتری کنند ، دولت به مدت یکسال یک سوم حقوق را پرداخت خواهد کرد، در این طرح تاکنون بیش از 140 نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به معافیت بیمه‌ای کارفرما با جذب نیروی کارجدید فارغ‌التحصیل دانشگاهی عنوان کرد: در صورت جذب نیروی فارغ‌التحصیل دانشگاهی توسط بنگاه اقتصادی به مدت دوسال معافیت بیمه‌ای سهم کارفرما قائل می‌شویم. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه نیازمند توسعه فرهنگ کار در استان هستیم، تصریح کرد: ترویج این مشوق‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی ضروری است و دراین زمینه نیازمند هم افزایی هستیم.

آشتاب در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری جشنواره امتنان از کارگر، گروه کار و واحد نمونه اشاره و گفت: ثبت نام در این جشنواره از 20 مهر تا 20 آبان در سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه ه اجتماعی استان انجام می‌شود.

وی افزود: افرادی که نوآوری ، اختراع، ابداع و ایده‌ خاصی که منجر به اتفاق خاصی در حوزه تولید داشته باشند از شرایط ثبت نام در این جشنواره برخوردار هستند.

این مسوول با اشاره به اینکه سال گذشته کارگر و واحد نمونه جشنواره امتنان در سطح کشور مربوط به لرستان بوده، تصریح کرد: پس از پایان ثبت نام داوری در سطح استان انجام و برگزیدگان به جشنواره ملی معرفی می‌شوند.

آشتاب در مورد زمان برگزاری جشنواره استانی امتنان از کارگر، گروه کار و واحد نمونه نیز توضیح داد: به احتمال زیاد این جشنواره بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی به هدف برگزاری این جشنواره نیز اشاره و گفت: در حال حاضر ما در جنگ تمام عیار اقتصادیبا استکبار جهانی قرارداریم بنابراین و اگر به دنبال حل مشکلات هستیم باید بر داشته‌ها و ظرفیت‌های خودمان تکیه کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول